Days & Works of a Creative Man
Various print archive
Καταχωρίσεις για διάφορα προιόντα και υπηρεσίες που έχουν βγει on air ή όχι, κυρίως από την εποχή της Cream 2002-2009. Various print ads for products and services that have been aired or not, mainly from the Cream 2002-2009 period.

Καταχώριση για το Ισπανικό Φεστιβάλ του ΝΟΤΟS HOME, 2007. Δημιουργικός διευθυντής: Άρης Μεντζίνης, εικονογράφιση: KITAO. Βραβεύτηκε με Ermis Gold το 2007. /// Print for the Spanish Home Festival for NOTOS HOME stores, 2007. Creative director: Aris Mentzinis, illustration: KITAO. Awarded with Ermis Gold in 2007.
Εταιρική καταχώριση για την Q-card1 της Q-Telecom, 2005. Δημιουργικός διευθυντής: Άρης Μεντζίνης. Βραβεύτηκε με Ermis Gold το 2005. /// Copy reads: "Wise Choice". Print for Q-Telecoms, Q-card1 programme. Creative director: Aris Mentzinis. Awarded with Ermis Gold in 2005.
Προσχέδια, 2007. Το διάσημο κοσμηματοπωλείο, ζήτησε μιά ανατρεπτική καμπάνια με κατεύθυνση το "έχουμε κάτι για τον καθένα, όχι απαραίτητα τον πλούσιο". Δημιουργήσαμε το "Kessarism" κατά το communism, και φτιάξαμε καταχωρίσεις με πορτραίτα σε στυλ σοβιετικό και ηρωικό. Δημιουργικός διευθυντής, κειμενογράφος: Άρης Μεντζίνης. To project ακυρώθηκε. /// Drafts, Cream 2007. The famous jeweler, asked a for a unusual campaign briefing a "we have something for everyone, not only the rich ones." claim. We came up with "Kessarism" and we created portraits, with soviet and heroic style for a print campaign. Creative director, copywriter: Aris Mentzinis. Project was cancelled.
Προσχέδια, 2007. Το διάσημο κοσμηματοπωλείο, ζήτησε μιά ανατρεπτική καμπάνια με κατεύθυνση το "έχουμε κάτι για τον καθένα, όχι απαραίτητα τον πλούσιο". Δημιουργήσαμε το "Kessarism" κατά το communism, και φτιάξαμε καταχωρίσεις με πορτραίτα σε στυλ σοβιετικό και ηρωικό. Δημιουργικός διευθυντής, κειμενογράφος: Άρης Μεντζίνης. To project ακυρώθηκε. /// Drafts, Cream 2007. The famous jeweler, asked a for a unusual campaign briefing a "we have something for everyone, not only the rich ones." claim. We came up with "Kessarism" and we created portraits, with soviet and heroic style for a print campaign. Creative director, copywriter: Aris Mentzinis. Project was cancelled.
Τα “Πουρό-lions” βρέθηκαν στον αντίποδα των “Young Lions” και ήταν ένα inside joke των πιο “ώριμων” διαφημιστών για το 2010. Έγινε σελίδα στο FB και δόθηκε brief που ζητούσε print επικοινωνία για ένα φάρμακο που δίνει διαύγεια στους ηλικιωμένους (η σύνδεση εμφανής). Αυτή η καταχώριση σκόραρε 1η σε likes. Κειμενογράφος: Άρης Μεντζίνης. /// "Purοlions" (meaning “Old People’s Lions”) was the antithesis of the annual "Young Lions" competition. This was an inside joke of the "mature" greek creative society for 2010. A page on FB was created and the brief given was asking for print communication about a drug that provides clarity to the elderly (connection is clear here) This entry scored first in likes. Copywriter: Aris Mentzinis.